Jazz

 Vilken dag det var i går. Skulle till Blå stjärnan i Göteborg med Jazz och hittade inte dit, även om jag hade GPS. Jag kan inte skylla på GPS:en för den gjorde vad den kunde för att valla mig rätt. Det var mig det var fel på, totalt hjärnsläpp med en jättetrafik på morgonkvisten och en orolig matte inför sjukbesöket. Hittade rätt till slut och var "bara" 20 minuter för sen. Jazz genomgick både EKG och ultraljud. EKG visade ett tydligt tecken på rytmrubbning av hjärtat, och ultraljudet visade en lindrig förtjockning av hjärtmuskelväggen. Torkel Falk bedömer det som mycket lindrig HCM. Jazz ska framöver äta en medicin som är en beta-blockerare som har en effekt på hjärtat och cirkulationen. Hjärtat påverkas på så sätt att det slår långsammare och pumpar ut mindre mängd blod per minut. Detta medför att blodtrycket sänks och att antalet episoder med bröstsmärta (kärlkramp i hjärtat) minskar. Vi ska på återbesök om 3 veckor, så då får vi se om medicinen har gjort någon nytta eller om det är det större kavalleriet som gäller. En medicin som verkade vara lite vansklig, ingen som man gav i första taget, men det tänker vi inte på nu. Jazz lova att du finns med i åtminstone några år till mitt gullehjärta ♥ ♥ ♥

Kramizzzzz Anna.S

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Toarpakampen!