Mardröm!!!

 Mardrömmen har varit här idag :(
 Jag skulle gå ut med lite grejer till bilen när jag hörde någon jama försvivlat. Jag tittar upp mot taket och får se söta Mackmyra stå på taknocken. Jag rusar in och försöker locka ner henne med en kattmat och några tallrikar, det brukar göra susen. Hon försöker gå ner några steg på takpannorna, men hon vänder tillbaka, hon vågar inte gå neråt. Jag är fullkomligt uppjagad och springer efter stegen, men inser att den inte räcker så långt. Jag släpar på stegen in på altanen, men inser ännu en gång att jag inte klarar att klättra upp på det branta taket, speciellt inte med en katt i famnen :(
Jag ringer Jensa som är i Simrishamn och fiskar och kan nästan inte prata så upprörd är jag, så det var ingen större mening med det.
Samtidigt som jag ringer kommer jag på att jag kan öppna vindsluckan, och försöka locka på henne. Så upp för vindsstegen och upp med luckan, ock tänk där står hon. Hon gnäller lite och går sakta mot mig och luckan, och äntligen får jag tag i henne :)))))))))
Mardrömmen slutade lyckligt.



Kramizzzzz Anna.S

Kommentarer

  1. Herrejösses ??!!
    Shit jag hade gått upp i atomer.
    Tur det slutade lyckligt iallafall. Kraam

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen